Recursos educatius pel confinament, el gran repte del present

Les recomanacions de salut esdevingudes per la propagació del COVID-19 estan generant noves formes de fer, treballar, relacionar-nos i aprendre.

Aquests canvis no són aliens als infants, ben al contrari, un dels canvis més significatius per a moltes famílies va iniciar-se amb el tancament dels centres educatius el passat dijous. Fet que està provocant una situació del tot excepcional dins les llars.

Moltes famílies han optat per realitzar horaris que estableixin rutines diàries i és sens dubte, un encert. Però n'hi ha prou? Què podem fer perquè aquestes estones d'oci no es converteixin en un consum massiu de continguts digitals? Com mantenim la seva ment activa sense recórrer a la pantalla

Des de la Fundació per a la Creativació, seguint amb la nostra missió d'apropar la innovació, la creativitat i el talent a la infància, estem creant i compartint materials que facilitin l'arribada de continguts de qualitat a les llars. En uns moments que es consumeixen molts continguts digitals (videojocs, Youtube, TV, ...) i que la irritabilitat pot augmentar degut al confinament, proposem una selecció de tres activitats diàries gratuïtes: un repte, un enigma i una curiositat que activaran totes les neurones!

Exemple d'activitat:

Pensem que tenim per endavant una oportunitat per a seguir fomentant una de les capacitats més importants per al futur: els nens i nenes amb capacitat de crear i innovar seran persones adultes amb millor capacitat d'adaptació a les exigències de la societat, i no és per sobre de totes aquesta, la capacitat que ens està demandant l'actual crisi mundial?