Premis Escola Creativa: Memorial Helena Figuerola

La Fundació per la Creativació reconeix les escoles que impulsen la creativació, coincidint amb el seu 5é aniversari.

Escoles premiades:

Col·legi Verd de Girona

El col·legi Verd, vetlla perquè cada alumne desenvolupi la seva pròpia personalitat. L’educació com a procés integral que no sols transmet coneixements sinó que forma als alumnes com a persones.

En reconeixementdes dels inicis de l’activitat de la Fundació per a la Creativació per la seva aposta decidia en participar dels seus programes educatius per fomentar la Creativitat i la Innovació dels seus alumnes i després aplicar-les a d’altres projectes com el Patí del Verd, consistent en la remodelació del “conegut” patí de l’escola.

Video "El pati del verd"

Col·legi Virolai de Barcelona

L’escola Virolai és una escola compromesa amb la millora constant, que cerca l’excel·lència educativa. En aquest procés, ha estat reconeguda amb la certificació europea EFQM +500, un segell de qualitat que molt pocs centres educatius han aconseguit al nostre país.

En reconeixement a la tasca d’escola capdavantera, de lideratge, d’aposta decidida no només des d’ara, sinó des de sempre per la Creativitat i Innovació, dos dels aspectes més valorats pels seus antics alumnes.

Escola Bosc de la Pabordia de Girona

El novembre passat, a l’escola El Bosc de la Pabordia de Girona, es va desenvolupar el projecte Silencis, una proposta ideada per Dadà Barcelona, en el marc del projecte “A Tempo, Arts i Formació”.L’objectiu era fer viure als infants experiències noves envers el silenci.

Durant cinc dies els alumnes van descobrir diferents visions del silenci a través de diferents propostes artístiques, exposicions, espectacles, classes magistrals, sortides i diverses accions que van culminar amb una àgora de debat oberta als alumnes del centre, que van escollir quin dels silencis simbolitzava l’escola.

Video Projecte Silencis

La directora d'El Bosc de la pabordia, Anna Nadal, en nom dels premiats:

"Cada dia som mes conscients que aprendre és una aventura i, ara per ara, a l’escola sobint l'aprenentatge no és vist com una aventura"

"Com a mestres hem de ser guies i suport dels aprenentatges, que els nens aprenguin per ells mateixos, que interioritzin que no hi ha una resposta única sinó múltiples respostes als reptes de la societat"

"Com deia Jorge Wagensberg, ja no es tracta de trobar noves respostes a les preguntes de sempre, sinó de fer-se sempre noves preguntes"

"Estem davant d’un canvi de paradigma que ens exigeix aplicar nous mètodes i caminar cap a una escola de la qual tots plegats en sortim enfortits, mes empoderats davant d’una societat que demana compromís"

"Ja no podem ser mestres si no som d’aquesta manera"