Social Challenge

Cicles Formatius i Universitat

Els Social Challenges són una iniciativa adreçada als estudiants de diferents disciplines perquè desenvolupin les millors propostes per a donar resposta a reptes d’entitats socials, contribuint, d’aquesta manera, a millorar la societat.

A través d’una plataforma interaciva de recursos els i les participants tenen l’oportunitat d’utilitzar una metodologia basada en el Design Thinking per a desenvolupar les seves propostes i presentar-les a les entitats en el transcurs del Social Innovation Day.

ALGUNS DELS SOCIAL CHALLENGES REALITZATS

PARA LOS VALIENTES

Objectiu: Idear propostes de campanyes de petites accions quotidianes per aconseguir el finançament necessari per a la construcció del Pediatric Cancer Center Barcelona, el centre d’oncologia pediàtrica més important d’Europa. Aconseguir 5M€ a través de microdonatius.

Participants: Estudiants universitaris del Màster MBA de direcció d’empreses de la Barcelona School of Management de la UPF.

Entitat promotora: Hospital Sant Joan De Déu

CONTRA LA LEUCÈMIA

Objectiu: Incrementar la captació de fons i la notorietat de la Fundació entre el públic més jove que no coneix la figura de Josep Carreras. Connectar amb el públic d’entre 30 i 45 anys a través de noves estratègies digitals per lluitar contra la leucèmia.

Entitat promotora: Fundació Josep Carreras

BENESTAR EMOCIONAL PEDIÀTRIC

Objectiu: Les situacions d’ingrés en un hospital i en tractament són moments de dolor, incertesa i incomprensió per als pacients pediàtrics. No obstant això, els nens i nenes tenen una capacitat extraordinària d’adaptació: la imaginació i la il·lusió són les seves millors eines per adaptar-se a qualsevol situació. L’estat emocional i un entorn favorable tenen un paper clau en l’eficàcia del tractament i en la millora dels processos de recuperació dels infants. Per això, cal pensar en nous programes que permetin als infants gaudir de benestar emocional durant la seva estada a l’hospital.

Participants: Estudiants universitaris del Master of Science de la UPF.

Entitat promotora: Fundació Barça

HUMANITZAR L'ATENCIÓ SANITÀRIA

Objectiu: Cercar idees innovadores en el sector sanitari sobre la humanització en els hospitals i el futur de la salut. Pensar noves formes de posar en pràctica l’atenció sanitària posant el focus en simpatitzar els pacients i facilitar-los la seva estada a l’hospital.

Participants: Professionals de l’àmbit sanitari, pacients i alumnes de secundària de l’Escola Virolai.

Entitat promotora: Consorci Sanitari Integral

ENTITATS I CENTRES QUE HAN PARTICIPAT