Creativation Challenge

Cicle Superior de Primària i ESO

Infants i joves poden canviar el món proposant solucions innovadores a problemàtiques actuals del seu entorn mitjançant processos creatius. Des de la Fundació per a la Creativació ens dirigim als centres educatius i plantegem Reptes Reals relacionats amb diferents àmbits per tal d'acostar l'educació a la realitat.

L’objectiu de Creativation Challenge és aconseguir que l’alumnat adquireixi les habilitats necessàries per entendre i ser capaç d’intervenir activament en el món en el que està creixent.

REPTES REALS

La finalitat de l'itinerari educatiu és buscar solucions a un dels reptes vinculats als ODS o a la metodologia STEAM. D'aquesta manera, es connecten els projectes amb la realitat aconseguint que l'alumnat aprengui quelcom significatiu i motivant-lo a millorar el seu entorn potenciant el pensament crític.

objectius-desenvolupament-sostenible
steam

METODOLOGIA

MÈTODE DE LA CREATIVACIÓ

És un procés ordenat i sistemàtic per a resoldre reptes a l’aula. Conèixer i seguir les 6 fases, permet dinamitzar un projecte des de l’anàlisi del repte fins a la presentació de la proposta o solució. A cada fase hi ha activitats eines de creativitat i innovació adaptades a cada etapa educativa.

Embut-Metode-Creativacio

BENEFICIS

→ Valor social: transformar o millorar alguna cosa i, així, participar activament en la societat de la qual formem part.

→ Aprenentatge i aplicació d’una metodologia: adquirir una manera de pensar inspirada en el “Design Thinking”.

→ Apropament a la realitat: treballar per projectes adaptats al món actual i futur amb propostes reals i tangibles.

→ Aplicació de continguts curriculars i competències bàsiques amb la incorporació d’una tercera dimensió al sistema educatiu.

→ Avaluació de resultats en relació amb l’aplicació de la creativitat, la innovació i el treball en equip.

→ Participació del concurs amb la possibilitat de fer realitat la proposta presentada o gaudir de dotacions econòmiques o materials per promoure la creativitat.

EL CONCURS

Els centres educatius finalistes rebran importants premis en forma de dotació econòmica per invertir en potenciar la creativitat a les aules, participació gratuïta en itineraris per desenvolupar el talent creatiu, material educatiu, jocs o formació especialitzada pels docents.

ENTITATS QUE HAN PROMOGUT REPTES REALS