Segon aniversari de la Fundació per a la Creativació

La Fundació per a la Creativació cel·lebra el seu 2n aniversari presentant el Joc de la Creativació i la nova col·lecció de contes

Ahir, dia 5 de Maig, la Fundació per a la Creativació vam celebrar el nostre segon aniversari. Vam crear un esdeveniment a la biblioteca Carles Rahola de Girona on vam comptar amb la presència de Xavier Verdaguer, Josep Lagares, i Miquel Àngel Oliva. A més, vam tenir el gust de presentar el nou Joc de la Creativació.

En primer lloc, Miquel Àngel Oliva, director de la Fundació Privada per a la Creativació, va fer un balanç d’aquest segon any d’activitat de l’entitat i seguidament va presentar la nova col·lecció de contes “Descobreix els teus talents”, una eina que serveix perquè els pares identifiquin els talents dels seus fills i puguin adreçar-los així al seu màxim potencial.

Josep Lagares, president de la Fundació per a la Creativació i director general de Metalquimia, va presentar el nou Joc de la Creativació i va destacar que és “un taller de creativitat encobert que neix amb l’objectiu d’ensenyar com definir i solventar els reptes creatius del món”. El Joc de la Creativació, creat en format de joc de taula, està enfocat a diferents tipus de públic: els nens i nenes, la família, i els empresaris i directius, el que Josep Lagares denomina “El triangle màgic de l’educació”. El joc ve a completar els itineraris creats fins ara per la Fundació per la Creativació per conscienciar els infants del seu potencial i ajudar-los a mantenir la seva capacitat creativa.

Paral·lelament a la presentació del Joc de la Creativació, es van realitzar tres partides dinamitzades pels seus dissenyadors, Oriol Ripoll i Oriol Quadrada. Les partides es van desenvolupar en una de les sales de la biblioteca, en tres grups que es corresponien amb les tres categories a les quals va dirigida el joc: l’escola, la família i empresa/organització.  Al final de l’acte, els creadors del joc i un portaveu de cada equip van exposar davant el públic que omplia l’auditori els reptes que van haver de resoldre durant la partida i les solucions d’èxit que hi van trobar.

Finalment, Xavier Verdaguer, emprenedor en sèrie i empresari amb seu a Silicon Valley, titulada La creativació un joc sense límits. Somnia!., ens va fer una conferència on destacava la importància de “somniar sense límits i sense defalliment per convertir els somnis en realitat” i assegurava que “a través de la creativació podem superar de manera divertida els obstacles d’aquesta aventura apassionant”.

Des d’aquí agrair a tothom que va assistir a l’acte i esperem que gaudíssiu tant com nosaltres. En una primera fase, la Fundació per a la Creativació farà arribar un exemplar del joc a totes les escoles de primària de les comarques gironines que ho sol·licitin, fins a esgotar existències. A més, els impulsors ja estan treballant en el desenvolupament d’una APP del joc a fi i efecte que la seva distribució pugui ser gratuïta, global i exponencial.

• 2naniversariFundació