Creativitat i Innovació s’uneixen per inventar les llibretes creatives del futur

La creativitat de l’alumnat de primària del Sagrat Cor Sarrià i la capacitat d’innovació d’Oxford, s’han fusionat per a imaginar i fer realitat les llibretes del futur.

Lliurament llibretes co-creades - Fundació Creativació

El passat dijous 7 de març, es portà a terme l’acte de lliurament de les “Llibretes creatives del futur” a l’Escola Sagrat Cor de Sarrià.

Es tracta d’unes llibretes molt especials resultants de la participació de l’alumnat de 6è de primària a la 1a edició de CREATIVATION CHALLENGE.

En la trajectòria del curs passat, un grup de nenes i nens de cicle superior d’educació primària de diferents escoles de Catalunya, varen participar al CREATIVATION CHALLENGE: un conjunt de reptes reals als quals l’alumnat es va afrontar per a donar-los una resposta innovadora.

CREATIVATION CHALLENGE és una iniciativa impulsada per la FUNDACIÓ PER A LA CREATIVACIÓ amb l’objectiu de promoure la creativitat i la innovació d’infants i joves perquè aprenguin a resoldre reptes reals.

Els reptes es troben agrupats en diferents àmbits: Sostenibilitat, Alimentació, Salut, Tecnologia o Lleure, entre d’altres. Cadascuna de les categories està apadrinada per una entitat que proposa el repte i selecciona les propostes més innovadores.

Diferents entitats i empreses tals com Aigües de Barcelona, l’Hospital Sant Joan de Déu, la Fundació Barça, Fluidra o MaxChief Europe varen apadrinar, el curs passat, alguns dels reptes i varen destacar l’originalitat i el grau d’innovació de les propostes presentades pels participants.

Fins aquest curs, ja són més de 5.000 alumnes d’escoles de tot Catalunya que han participat al CREATIVATION CHALLENGE per aprendre, emprant el Mètode de la Creativació, a elaborar solucions creatives i innovadores per a resoldre tots aquests reptes.

En l’àmbit de l’Educació, el curs 2017-2018, l’empresa HAMELIN BRANDS, que agrupa entre d’altres la marca de quaderns OXFORD (www.my-oxford.com), va proposar un repte per “Reinventar el material escolar” i, més concretament, en com haurien de ser les llibretes del futur.

Prop de 500 alumnes de diferents centres educatius varen participar en aquest repte. De totes les propostes presentades, l’empresa va seleccionar com a una de les guanyadores la presentada pels alumnes de 6è de primària de l’Escola SAGRAT COR DE SARRIÀ.

Lliurament llibretes co-creades - Fundació Creativació

Uns mesos més tard, després del treball dut a terme per part dels equips de desenvolupament de l’empresa, tres productes inspirats en les propostes dels participants a Creativation Challenge, s’han fet realitat i es van presentar, en primícia, a l’alumnat de l’escola en un acte que va tenir lloc a les seves instal·lacions juntament amb representants de l’empresa Hamelin Brands i de la Fundació per a la Creativació.

Durant el desenvolupament del projecte, l’alumnat va plantejar una especial preocupació pel malbaratament del paper a l’hora de fer anotacions temporals que no cal guardar. Tanmateix, una altra de les necessitats detectades per l’alumnat va ser poder gaudir de diferents ratllats per plasmar a la llibreta les diverses tipologies d’activitats.

Arran d’això, Oxford ha dissenyat tres productes amb pissarra, un dels quals també combina ratllats diferents, separadors removibles i una bossa per guardar fulls, convertint-se així en una llibreta multidisciplinària que s’adapta a la metodologia de l’Aprenentatge Basat en Projectes (ABP).

Lliurament llibretes co-creades - Fundació Creativació  Lliurament llibretes co-creades - Fundació Creativació

En el transcurs de l’acte, l’alumnat no només va rebre els primers exemplars d’aquests productes co-creats amb l’empresa, de la mà de la seva Directora de Màrqueting, sinó que també va participar d’una sessió per conèixer els aspectes més rellevants sobre “El Món que Vindrà” a càrrec del Director de la Fundació per a la Creativació.