Preguntes Freqüents

A quin curs escolar puc començar el projecte?

Es pot començar en qualsevol curs de primer o segon cicle de primària. (3r, 4t, 5è o 6è)

He de fer tots els cursos?

No és necessari, es pot començar per un curs i si es vol, de cara al curs vinent, es pot ampliar. Per exemple, puc començar a 4t de primària i l’any següent ampliar a 3r i 5è o bé a 6è. També es pot deixar sempre el projecte en un únic curs. Tot hi que és recomanable l'extensió.

Quan puc començar el programa?

En qualsevol moment del curs, tot i que s’ha de ser conscient que mínim es necessiten 12 sessions d’una hora i mitja aproximadament per cada curs.

Qui realitza les dinàmiques a l’aula?

Son els mateixos mestres qui realitzen les diferents dinàmiques que s’atribueixen a cada fase. L’equip de la fundació els formarà i donarà les eines necessàries perquè puguin portar amb tranquil·litat el control de cada tasca.

Durant tot el procés estaran acompanyats dels professionals de la fundació per tal de resoldre qualsevol dubte.

Com es realitzen les formacions?

Un dels professionals de l’equip vindrà a l’escola per a formar als mestres de cada una de les fases. Normalment aquesta formació es realitza per fases, per tal que els mestres no se saturin d’informació i puguin gaudir de cada una d’elles, gràcies a la seva comprensió.

Quina durada té la formació?

Normalment, es dedica una hora per sessió amb els mestres, en total tres a l’any. Hi ha equips que necessiten més seguiment que d’altres i també d’altres que no en necessiten. El mateix equip de mestres és qui pren la decisió.

Puc fer-ho si mai he treballat la creativitat?

La creativitat s’aprèn. Si es comparteix, és més factible i enriquidor el procés. Per tant, amb la formació i l’acompanyament rebut estaràs preparat per educar en creativitat.

Quin cost té?

El cost del programa per alumne és de 10 euros+ IVA. Aquests inclouen el material per tot el projecte. La formació als mestres i el seguiment durant tot el procés és gratuït.

Quina durada té?

Cada escola i cada equip educatiu treballa de manera particular. S’adapten els tempos segons les sessions que cadascú pugui realitzar, adaptant-nos a cada escola.

Hi ha escoles que realitzen el projecte durant tot el curs i d’altres que  només en un trimestre o fins hi tot en una setmana.

És necessari realitzar totes les fases a cada curs?

Perquè els alumnes potenciïn les seves capacitats creadores la proposta és realitzar tot el programa, tot i això, és possible adaptar cada itinerari a l’escola i per tant, adaptar les fases i el temps de dedicació necessàri.