Criteris

Què fem?
La Fundació per a la Creativació selecciona els millors jocs per desenvolupar la capacitat creativa i els talents dels infants.

Perquè ho fem?
Creiem fermament que no tots els jocs són iguals i volem contribuir a la difusió de jocs de qualitat que aportin valor més enllà del seu caràcter lúdic.

Qui ho fa?
L’equip interdisciplinari de la Fundació, especialitzat en l’àmbit infantil, està composat per una psicopedagoga, una dissenyadora gràfica i un expert en comunicació, els quals analitzen els jocs del mercat seguint uns estrictes criteris de qualitat.

Com ho fem?
Els jocs són analitzats i avaluats seguint els següents criteris de qualitat:

1. Criteri educatiu/pedagògic
S’estudia la idoneïtat pedagògica dels jocs analitzant el foment dels següents aspectes: autoestima, pensament creatiu, cooperació, estimulació sensorial, educació en valors, educació emocional, estimulació motriu i desenvolupament cognitiu.

2. Criteri lúdic
Els jocs es testegen en grups d’infants que valoren iavaluen el joc des de la perspectiva lúdica.

3. Criteri estètic
S’analitza el disseny de la capsa, la imatge i els materials valorant especialment materials de fusta o ecològics/reciclats, colors càlids, formes originals, components diferents, tactes agradables, missatges positius i enèrgics...

4. Criteri ètic
Els jocs seleccionats no promouen actituds agressives o bèl·liques i no discriminen per gènere, origen o religió.