Són feliços els nostres nens i nenes?

Descobreix els resultats de l'estudi sobre la felicitat dels infants

Durant el mes de Maig s’han presentat els resultats del projecte “Children’s Worlds”, de la Fundació Jacobs, que inclou una mostra representativa de la població infantil de Catalunya, que ha estat recollida i analitzada per l’Equip de Recerca en Infància, Adolescència, Drets dels Infants i la seva Qualitat de Vida (ERIDIqv) de la UdG.

Durant l’estudi han enquestat més de cinquanta mil nens i nenes d’entre 8 i 12 anys de 15 països, amb preguntes sobre experiències i opinions en relació amb les seves vides tals com: la família, els amics, els diners i les possessions, la vida escolar, el lloc de residència, l’ús del temps, el benestar personal, el seu coneixement sobre els drets dels infants i la seva felicitat en general.

La dada més impactant ha estat descobrir que, a partir dels 10 anys, la felicitat decreix perquè augmenta la consciència dels infants en relació al seu entorn així com la seva preocupació pel cos i la imatge.

Ferran Casas, catedràtic de Psicologia Social de la Universitat de Girona i coordinador de la recerca a Catalunya, ha destacat una altra dada important comentant que “També s’observa que els estudiants d’escoles i instituts de zones urbanes presenten puntuacions més baixes que els de zones semiurbanes o rurals”. Dada que recolza la necessitat de crear escoles més petites i arrelades al seu entorn.

Simon Sommer, director de recerca de la Fundació Jacobs, es mostra satisfet de poder proporcionar informació que sigui útil als responsables polítics i a altres persones interessades a millorar la vida dels nens i nenes. Els resultats de l’estudi donen informació molt valuosa per repensar les ciutats i adaptar-les a les necessitats dels infants amb l’objectiu d’educar nens i nenes més feliços.

Si la majoria d’infants del nostre país són feliços, què podem fer perquè quan creixin continuïn essent-ho?

Des de Fundació per la Creativació assumim el repte que llança Sommer amb la intenció de millorar la vida dels infants, en el nostre cas, a través de la creativitat. Creiem fermament que un infant creatiu és un infant feliç perquè el desenvolupament de la creativitat aporta autoconeixement, autoestima, realització personal, cooperació amb els altres... I molts més beneficis!

Un infant creatiu disposa dels recursos i la flexibilitat mental necessaris per superar els reptes de la vida diària i, practicant la creativitat, es convertirà en un adult creatiu amb talent, que el permetrà adaptar-se amb més facilitat als canvis i, fins i tot, el capacitarà per ser un agent de canvi, ajudant a millorar el seu entorn.

Si vols saber com educar la creativitat dels teus fills/es, consulta els nostre projecte La Creativació a casa!

Gràcies per llegir-nos i... a creativitzar!

Cati Hernández,

Psicopedagoga a Fundació per la Creativació.

P.D:

Podeu trobar més informació sobre l'estudi a: www.isciweb.org/

I si voleu llegir l’estudi complert a Catalunya, podeu clicar aquí.

A continuació trobareu uns gràfics que destaquen algunes de les dades més interessants:

Seguretat