Prepara els teus fills per la tornada al cole en 4 passos!

Falten pocs dies perquè els nens i nenes tornin a l’escola i per això avui et volem donar 4 consells per preparar la imminent tornada al cole!

Desprès de tantes setmanes de vacances, tornar a l’escola serà dur per a tots els nens i nenes. Per molt que els vulgueu convèncer que tornaran a veure els seus companys/es o mestres... trobaran molt a faltar l’estiu i la llibertat que aquest els ha proporcionat.

Però tornar a l’escola no ha de ser traumàtic si preparem el canvi amb temps i una mica de creativitat

L’habitació

És un bon moment per reorganitzar l’habitació, canviar les coses de lloc o, fins i tot, redecorar-la. Aprofiteu els últims dies de vacances per crear un espai d’estudi acollidor, on els vostres fills se sentin còmodes. Demaneu-los ajuda i opinió per fer els canvis perquè es facin seu l’espai d’estudi.

Per internet trobareu moltes idees, però aquí us recomanem tres propostes molt senzilles de fer: folrar una paret amb paper, decorar-la amb quadres de pissarres blanques o pintar- amb pintura de pissarra.

Vist a kidsomania.com

Vist a thelittledesigncorner.com

El material

Als nens/es els agrada tornar al cole amb tot el material escolar nou, però per reduir la factura segurament reutilitzareu alguns materials de l’any anterior si és que estan en bones condicions. També podeu personalitzar aquest material perquè sembli nou, o crear vosaltres mateixos el material que faci falta. Si feu participar els vostres fills de la preparació del material del nou curs, estaran més motivats i preparats.

Aquí teniu alguns exemples:

Portallapis

Llibreta de dibuix

Vist a livemaster.ru

Estoig

Vist a patchworkposse.com

Els horaris

És important que els nens/es sàpiguen quins horaris tindran quan comencin les classes i què faran cada dia: hores d’aixecar-se, d’anar a dormir, de dinar, de berenar, d’estar al cole, d’anar a extraescolars... Això els permetrà avançar-se a la situació i estar preparats, reduint així el seu estat de nervis.

Us recomanem elaborar el calendari amb els horaris conjuntament perquè mentre l’elaborin ja vagin anticipant-se a la situació.

Algunes idees:

Vist a darlingdoodledesign.com

Vist a celestefrittata.it

Vist a topinspired.com

La respiració

La tornada al cole és un moment força estressant pels nens i nenes però també pels pares i mares. Per això, busca moments de relaxació per trobar la calma i així poder ajudar als teus fills durant el canvi. Recorda que et necessiten al 100% per superar la tornada a la normalitat!

A la Fundació per a la Creativació ja ho tenim tot llest per l’inici del cole! Saps si la teva escola participa del nostre projecte de foment de la creativitat? Consulta-ho aquí:

I, si no hi és, que es posin en contacte amb nosaltres per informar-los de com participar!

Que tingueu una creativa i feliç tornada a l’escola!

Cati Hernández

Psicopedagoga a Fundació per a la Creativació