La creativació, clau de l'educació per la Generalitat

Un nou decret de la Generalitat posa la creativitat i la innovació com a objectius claus de l'ensenyament a primària

Des de la Fundació per a la Creativació, cel·lebrem i volem donar suport a aquest nou enfoc que està transmetent l'administració catalana en matèria d'educació. I és que, segons el nou decret llei publicat el 23 de juny del 2015, les capacitats innovadores i creatives dels alumnes ja formen part dels objectius educatius formals. La nostra fundació, juntament amb totes les escoles creatives, portem ja uns anys en aquesta direcció, convençuts que és el camí correcte. És per això que volem aplaudir aquest avenç que també ens empeny i ens motiva a seguir treballant en aquest sentit.

Tot seguit, exposem el paràgraf sencer referent als objectius que ha de perseguir l'educació primària i que fa referència a la creativita i a la innovació d'aquest nou decret llei:

"L’educació primària ha de preparar els alumnes per donar respostes innovadores en una societat canviant i en evolució constant. Els nens han d’aprendre a pensar i actuar de manera integrada, considerant les interconnexions i interrelacions entre els aprenentatges. S’ha de promoure, de manera transversal, l’adquisició d’hàbits i valors per resoldre problemes i situacions des de qualsevol de les àrees curriculars, s’ha de fomentar la iniciativa, la creativitat, l’esperit crític i el gust per aprendre, i s’ha de desenvolupar la capacitat de l’esforç i la cultura del treball"

També adjuntem el nou document de manera íntegra per a la vostra informació

Informació addicional

• Irene Rigau