Dia Internacional de les Dones

Per aquest dijous 8 de març, amb motiu del Dia Internacional de la Dona, us proposem una activitat de conscienciació entorn a la igualtat entre homes i dones.

Amb l’objectiu d’impulsar la coeducació sense estereotips sexistes ni discriminacions, fem una crida a donar a conèixer el paper de les dones en la societat actual.

Així doncs, què podem fer?

Il·lustració de Joan Turu -

Il·lustració de Joan Turu - "Gràcies per ser com ets"

ACTIVITAT:

1. Cada alumne pensarà en una dona a la que admira, ja sigui per la seva forma de fer, la seva força de voluntat, etc. Poden pensar en la seva mare, tieta, àvia, veïna, germana, amiga, mestra, etc.

2. Una vegada cada alumne hagi escollit una dona, pensarà en les qualitats que li atrauen i que l’hi agradarien adquirir d’ella.

3. Arribats aquí, ha arribat el moment de posar cara i ulls a les superdones escollides pels alumnes! Així doncs, els alumnes es disposaran a crear una representació del personatge que han escollit: poden fer dibuixos, un collage de revistes, plastilina, escriure un poema, una cançó, etc.

4. Un cop tinguem totes les dones representades, podem crear “l’espai de la dona” a l’aula i exposar-los tots.

5. S’ha acabat l’activitat a l’aula, però als alumnes els queda una tasca més! Cal que cada un pensi en una manera de demostrar la seva admiració a la respectiva superdona escollida. Potser els podria agradar un passeig amb la seva companyia? Un massatge als peus? Fer un pastís junts? Una llarga abraçada? Doncs a complir-ho! Que regalin un moment bonic a aquella dona tant especial per ells.

Podeu compartir les vivències o idees treballades durant aquesta jornada i veure les publicades per altres alumnes a les xarxes socials amb l’etiqueta #SomEscolaCreativa.

Per un futur de totes i tots, creativem!