“Cada nen és un geni en alguna cosa si l’ajudem a ser-ho”

Entrevista de La Vanguardia a Yaakov Hecht, pedagog dislèxic que preconitza l’educació a mida. No sap llegir ni escriure gaire bé però és assessor d'educació del govern d'Israel. "Hem d'educar el talent individual"

"Cada nen és un geni en alguna cosa si l’ajudem a ser-ho. Però si formem masses de mediocres, tots fracassem. Jo vaig fracassar, perquè l’escola se centrava en el que jo era dolent per convertir-me en un altre de mediocre i no en el que jo era bo per millorar-ho"

Yaakov Hecht afirma que prefereix que el seu país tregui males qualificacions a l'informe PISA, que la obsessió per aquests test porta els països a imposar un pensament únic que educa els nens perquè es conformin amb ser part mediocre de les masses sense ocupació. "Ja no vivim en la societat en què s'han de crear obrers i soldats obedients, la nova societat requereix un altre tipus d'escola".

Cada nen te un talent únic que hem de desenvolupar perquè pugui col·laborar a la xarxa de coneixement global, la que ens fa progressar a tots. L'educació del talent és la que crea llocs d'ocupació i innovació. És la clau de la prosperitat!

Llegeix l'entrevista complerta de "La Vanguardia"

• Yaacov-Hecht