Alfons Cornella

Si hagués de descriure el meu punt fort més òbvi diria que m'especialitzo en l'anàlisi de grans quantitats d'informació per tal de produir un model simple que ajuda a explicar l'estructura sota. En aquest sentit, he fet una vida professional en fer coses que al principi semblen complexa - si la ciència o la tecnologia (a través de la divulgació de la ciència), els models de negoci d'Internet o innovadors - molt més comprensibles i fàcils de tractar. Per tant, la meva principal proposta de valor està portant criteris mitjançant el modelatge de la idea. M'encanta el poder de transformació d'idees, i dedico gran part del meu temps a encoratjar i ajudar a les persones a millorar les seves organitzacions a través de la dinamització dels seus equips i projectes d'innovació.

M'he embarcat en aquesta missió personal a través de dos projectes principals, els quals jo sóc el fundador: Infonomia (fundada el 2000), una companyia de serveis d'innovació, que ha estat una font d'idees per als centenars dels innovadors, i Co-society (fundada el 2009), una iniciativa per fomentar i facilitar l'encreuament sistemàtic de negocis entre empreses de diferents sectors, amb la participació d'algunes de les empreses més innovadores a Espanya.

La meva formació va ser en Física Teòrica, encara que mai he treballat com a científic. El meu primer treball va ser en la popularització de la ciència, i des de llavors la meva especialitat professional sempre ha estat fent les coses més fàcils o més comprensible. També tinc un Màster en Gestió de Recursos d'Informació i un postgrau en negocis. Part de la meva anterior carrera professional va transcórrer en una Escola de Negocis com a conferenciant en els sistemes d'informació, tot i que vaig deixar el món acadèmic en 1999 quan vaig començar la meva pròpia empresa (Zero Factory), dedicat a generar i lliurar una cartera de serveis en el camp de la innovació.

Sóc un consultor de grans empreses a Espanya i he gestionat més de 100 projectes en la creació d'una cultura de la innovació i la revitalització dels equips d'innovació en diferents tipus d'organitzacions, particularment en el sector privat. Els clients d'alguns dels meus projectes més recents inclouen el Grup Santander, BBVA, La Caixa, Credit Andorrà, Ferrovial, Cinesa, Esteve, Novartis, Miguel Torres, Fundació Telefónica, Planeta, Iberdrola, Kibuc i Puig. Actualment, la meva principal activitat com a consultor consisteix a ajudar a construir i dinamitzar els equips d'innovació d'èxit en les organitzacions.

També pas una mica del meu temps professional donant xerrades i tallers sobre la innovació, la tecnologia, la transformació dels negocis i l'educació, entre d'altres temes, a la qual jo personalment compartir les meves idees i experiències amb prop de 10.000 persones a l'any. Alguns dels seminaris, com el nostre Update, que s'ha celebrat en més de 60 ocasions en col·laboració amb Antonella Broglia, s'ha convertit gairebé en un punt de referència en el camp dels últims seminaris per a l'actualització dels professionals sobre les tendències de negocis. Alguns dels meus conferències estan disponibles en vídeo aquí.

He publicat més de 20 llibres i més de 1.000 articles curts sobre la ciència, la tecnologia i la innovació, que han estat una força impulsora en la transformació de les empreses. La majoria d'aquests llibres estan disponibles de forma gratuïta en format digital a través d'aquest lloc web. Entre els meus llibres són: El Futur Present: 101 idees-força per entendre les pròximes dècades (2005); L'Alquímia de la Innovació (2007), en coautoria amb Antonio Flores; Visionomics: 50 idees i il·lustracions sobre la nova dinàmica de les Organitzacions (2010); La solució comença amb CO- (2012), molts (2012), Idees valor x = resultats: Com les millors companyies de Innovar (2013), Verne, una caixa d'eines per a la Innovació (2013), i Guanyar-se la Llibertat (2013), co autor amb Roser Batlle.

Segueix els meus pensaments per veure les meves opinions sobre les idees més rellevants que haurem de fer front en els temps per venir.

Sóc aficionat a l'artesania, i les meves habilitats inclouen el treball en els ferrocarrils model, i també va assumir recentment aprendre a volar un avió ultralleuger. Tracte de visitar una illa almenys un cop l'any, i encara puc explicar algunes de les històries escrites en el cel a les antigues constel·lacions. Quan els meus fills eren petits també vaig escriure diversos contes curts per a ells.

Finalment, com un dels meus lemes preferits va, "Desaprenc; per tant existeixo".